Saturday, February 18, 2012

SUNDAY SPECIAL || PARTY JOLLOF RICE !!!




There's a reason people fight for party jollof rice at events especially weddings! Everybody wan do take away, why? because home made rice is not the same with party rice. There's something. Do you know the koko? I'll show you the koko. This is easy to make and you don't need plenty senrenren to cook it. You don't even need firewood! I will warn you in advance to do your cooking with non-stick pans if not prepare to scrub your pot after cooking. Special thanks to my friend Dee who showed me the way...

Scroll down for recipe





Ingredients
Tomatoes
Fresh Pepper
Onions
Vegetable Oil
Rice
Peas (optional)
Tatashe
Knorr
Thyme
Curry
Salt

Method
  • Blend fresh pepper, tomatoes, tatashe, onions till very smooth and then boil it till it is almost dry, like tomato puree.
  • Cook your beef/chicken with your desired spices and fry thereafter
  • The vegetable oil used to fry the beef, pour it into your cooking pot, add chopped onions, little knorr seasoning and fry till the onion is soft.
  • Add the tomato paste to the hot oil and fry on low heat, add your knorr, thyme, a bit of curry and continue stirring till the 'stew' is cooked
  • When the sauce is cooked (you can tell because the oil will settle on top the tomato paste), add water plus any stock you have to the paste and mix, enough water to cook the rice. Add knorr.
  • Wash the rice and our into the pot, with a wooden spatula, aka omorogun aka tuni garri mix the d rice and 'stew' and taste for salt, if it is not enough, add some more. Don't per boil the rice.
  • Cover the pot, increase the heat and let it buuuurn, let it buuuurrrn, let it buuurrrrrn (in Usher's voice)
  • Don't be worried if the rice is burning, that is the 'KOKO'!
  • Err...don't sha let it burn too much. Wisdom is principal.
  • When the rice is almost cooked, reduce the heat so that it can simmer in the awesomeness of the burnt bottom pot. 
  • At this point you can add garden peas if you wish...and allow it to steam. 
P.S : If you tried this recipe, let me know how it goes.

SERVE AND WASH THE POT!!!



67 comments:

  1. Lol @ 'let it burn' This recipe is God sent. I'm a sucker for jollof rice and I really wanted to make some dis weekend. I'd try it and let u know

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you for sharing. Now I feel bad for screaming at my niece, fresh from Naija, a few months when she almost burned down my house and ruined my good pot.

      Delete
  2. Lolz at washing of the pot.everybody loves party rice. Thanks for sharing

    ReplyDelete
  3. Hahaha! @ 'let it buuuurn'. Sisi Yemmie you are too much!

    Thanks for the recipe, I'll try it this way the next time I cook jollof. ;)

    ReplyDelete
  4. lol....i realized that a while back too that if u "let it buuuuurn"(usher style too..lmao!!)it comes out just like party rice...and yes ooo non-stick only if not ehn sai gobe to ur pot niyen oo

    ReplyDelete
  5. lolol...I can cook party jollof oh,another secret is using the stock,that water from the chicken and meat you cooked to cook the rice and I agree sha,that let it burn is a gbam.

    ReplyDelete
  6. Yea, this is how I cook my jollof rice and it comes out great.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, me too, but I don't let it BURN BURN sha.

      Delete
  7. lool @ "let it burn" Don't DON'T DON'T change ur writing style :)

    I am planning to make J-rice this morning! thanks a lot for sharing the recipe, will let you know how it turns out :D

    ReplyDelete
  8. Awesome! I tot u have to parboil the rice so it doesnt become sticky..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mine doesn't get sticky when I don't perboil too...Just gives it that party consistency :)

      Delete
    2. i just tried the recipe..and its sooo nice..everione at home is screaming wondering how i did it..

      Delete
  9. Hahhahaha... this is interesting, I actually make every effort to avoid burning my jollof. The secret for me is in the oil mix and alubasa frying (onion). I have to try this burning thingy ooooo. lol.

    ReplyDelete
  10. lol @ let it burn.....stumbled on ur blog somewhere(can't remember where) but i totally love it.im definately goin to try this out soon

    ReplyDelete
  11. lol. this is the way i cook it too but i always parboil...and i let it burn too.lol

    ReplyDelete
  12. lol. this is the way i cook my jollof rice except i always parboil...and i let it burn too

    ReplyDelete
  13. Lmao..let it burn baby!!! Nyce , will def try it. I always perboil d rice, will do other wise. Thank you!

    ReplyDelete
  14. Wallahi Tallahi, my handsome brother must to marry u oooo

    ReplyDelete
  15. Hey! I tried it.. tastes good! Thanks for sharing :)

    ReplyDelete
  16. will definitely try this..from my past experiences the bottom part of the rice starts burning when the rice isn't soft :(
    thanks yemisi

    ReplyDelete
    Replies
    1. It doesn't matter if it starts burning from the beginning. If it does, let it burn some more then lower the heat to the minimum and let the steam cook the rice.

      Delete
  17. u dis sisi will not kill person sha....
    lol @ let it burn....that must be the secret right?
    lol@ serve and wash the pot.....before nko? wont we wash the pot?
    thanks for sharing,i actually have all the ingredients at my disposal, so im gonna try it out asap and get back to u..
    keep up ur writing style, u always bring smile to my face and laughter to my heart.
    three gbosas for u!!!

    ReplyDelete
  18. Yemmie i thought per boiling is ideal for cooking jollof rice since it makes it easier to cook after mixing with your sause...right?

    ReplyDelete
    Replies
    1. It is ideal, but if you don't par boil, you will get the party effect :)

      Delete
  19. i have carried a major last on this!!!!! next sunday dey sha!

    ReplyDelete
  20. I have carried a major last on this one!!!!!

    ReplyDelete
  21. Mhen... i want the party rice effect too ohh...(tried all avenues) But am afraid I go over burn the rice chai...

    will try and let you know..

    thanks..xxx

    ReplyDelete
  22. food looks good and appetizing.. ohh... yum yum..

    ReplyDelete
  23. Hello, am i such a bad cook? I used all the ingredients and followed the recipe but it tastes like konkosion! This is really poor! Thanks anyway. guess I wasn't born to cook!

    ReplyDelete
  24. Hahahhahaha! this made me laugh so hard at work. I would give it a try this weekend

    ReplyDelete
  25. i thot we were supposed to cook the washed rice in the blended tomatoes,pepper and onions after mixing it with seasoned stock?ok o.wud try,i gats to get that party effect.

    ReplyDelete
  26. Jus tried ur recipe,Fantastic I must say. My Hubby has bin hailing me. Nice1 babe. Nd pls more recipe for oda food. Thx luv

    ReplyDelete
  27. May God bless u for this recipe! Tried it last sunday and it was d bomb!!!! Seem me feeling like a Jollof rice guru when my folks ate it....as per Easter sunday today, na im I dey prepare....cant wait to serve lunch! Thanks for sharing!

    ReplyDelete
  28. May God bless u for this recipe! Tried it last sunday and it was d bomb!!!! Seem me feeling like a Jollof rice guru when my folks ate it....as per Easter sunday today, na im I dey prepare....cant wait to serve lunch! Thanks for sharing!

    ReplyDelete
  29. this recipe is spot on, came out perfect!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Im glad it did I! I've been getting very fantastic feedback!

      Delete
  30. I cannot continue to eat this rice without telling you how great it turned out! Thanks for this recipe. Come and join me..

    ReplyDelete
  31. I cannot continue to eat this rice without telling you how great it turned out! Thanks for this recipe. Come and join me..

    ReplyDelete
  32. LET IT BURN!!!!!!!! Ha! You know I'm going to try this one right? But to be on the safe side I'll do very small amount, if it goes right then I'm about to be burning rice left right and center (lol)

    ReplyDelete
  33. PRaise the Lord, PRrrrraaiiiseee the Lord! My people. You know when something good happens to you, you should testify to the Lord's goodness. I gave this recipe a try and I can say that I am not going back! Kai! Indeed, LET-IT-BURN, last last, powdered bleach will remedy the pot. It was marvelous in my sight and on my palate. This recipe IS THE TRUTH!

    ReplyDelete
  34. Exactly, this is the truth and indeed has set my kitchen free .lol, getting it burnt is the real party rice. Thanks dearie pls many more recipes.
    Lizzy.

    ReplyDelete
  35. Plz. We do get dry tartarshe

    ReplyDelete
  36. LOL @"wisdom is principal"....

    I never seem to get Jollof rice right, i go try this ya style

    ReplyDelete
  37. ever tried spring onions instead of the normal bulb onion tastes amazing

    ReplyDelete
  38. I did try this... And my pot is still soaking :) I Let it buuuurrrrnnnnnn..... And it came out great!!!! I've never made jollof rice that good! Ever! Thanks :)

    ReplyDelete
  39. Just found your blig today, u are hilarious, omg, let it burn(in usher's voice), seriously???!!!, I cook my jollof rice dis way, my sis in law enjoys d burnt taste but lways complains wen it's cookin, sayin every 5secs Babe Half d rice is burnt, *eyes rolling*.Thank God someone agrees with my let it burn style.

    ReplyDelete
  40. I might be commenting in 2013. Yemi you are one hillarious somebody! Are you kidding me....let it burrrrrrrnnnnnn!!!

    www.soladunn.blogspot.com

    ReplyDelete
  41. Thank you for this recipe and the fried stew. It was like killing two birds with one stone. I don't know you but God bless and your family. Amen because If you know how many 'methods' I had tried before finding your own ehn. Ok I'm beginning to write epistle. Thanks, keep doing you.

    ReplyDelete
  42. Hey sisi yemmie, I love your recipes! Would it be too much to ask for measurements, just for those of us that are not able to gauge by sight only. Thank you!

    ReplyDelete
  43. Hey sisi yemmie, I love all your recipes! Would it be too much to ask for measurements, for those of us that are not able to gauge by sight only. I know its very unNigerian but I would really appreciate it. Thank you!

    ReplyDelete
  44. Mehnn, will try this 2mao and let it burn burn burn and burn. Thx ooo.

    ReplyDelete
  45. i did this over the weekend and everyone loved it! God bless for this recipe! please share more!!!

    ReplyDelete
  46. OMG!!! i made this for sunday lunch and it turned out perfect. I even had to make two sets cause everyone kept asking for more. God bless u for this recipe!!!

    ReplyDelete
  47. My mum usually puts the pot in the oven for the rice to cook to avoid the rice from burning...maybe this recipe will change her mind about letting in burrrnnn....lol. Thank you Sisi for this, i've saved d recipe :D...will give you feedback!

    ReplyDelete
  48. Sisi Yemmie, ha, ha? Shey Na recipe u dey share or comedy? No matter Hw serious your write up is supposed to be, you still make me laff with all those your jara pidgin and funkisized Yoruba slangs. I admire you sha, nice recipe, blog on point#

    ReplyDelete
  49. Today is my wedding anniversary. I'm so going to try this...I hope it works!

    ReplyDelete
  50. You are an Amazing person sisi yemmie.thanks a lot for sharing!

    ReplyDelete
  51. Honestyl, I would love a video on how to prepare this. Looks sooooo good! chai!! :(

    ReplyDelete
  52. Nice 1 sisiyemmie, I don dey look 4 dis recipe since but dear, u said we should non-sticky pots. Ll dt give d burn burn effect sha

    ReplyDelete
  53. Babe, it burn burn burn & d aroma is amazing. Thank u so much.God bless u so much.d aroma na party tins.my husband ll love it

    ReplyDelete
  54. Let it burn!!!! Absolutely love it. We included it in our essentail Nigerian dishes post: http://dvees.wordpress.com/2014/02/03/10-essential-nigerian-dishes-to-know-part-1/#more-820

    ReplyDelete
  55. This is the first time am writing a comment, I must say am grateful for coming across your recipes. You must be a very wonderful cook. Thanx for sharing!!!

    ReplyDelete

Your comments are like delicious grains of jollof rice to me: I need a lot of it to fill my plate, please feed me! ! ! You can send me an email sisiyemmie@gmail.com I love feedback!